Vi søger en chefkonsulent med stærke økonomiske kompetencer

Opdateret: 09 oktober 2025
Chefkonsulent for økonomi og styring
Chefkonsulent for økonomi og styring

Har du stærke økonomiske kompetencer, et sikkert greb om styring og overblik – og lyst til at spille en central rolle i et af landets største redningsberedskaber?

Så er du måske vores nye chefkonsulent for økonomi og styring i TrekantBrand.


Om stillingen

Som chefkonsulent for økonomi og styring får du en nøglerolle i at sikre et solidt økonomisk fundament for TrekantBrand. Du bliver ansvarlig for den samlede økonomistyring og ledelsesrapportering og bliver en vigtig sparringspartner for direktion, chefer og ledere.

Du refererer direkte til beredskabsdirektøren og indgår som en naturlig del af TrekantBrands chef- og ledergruppe. Du får ledelsesansvar for tre dygtige HK-medarbejdere, som varetager økonomi, bogføring, løn og personaleadministration – en veldrevet enhed, hvor du skal sikre fortsat kvalitet, udvikling og samspil med organisationens øvrige dele.

Stillingen rummer både strategisk og operationelt ansvar. Du skal kunne arbejde tæt på tallene – men samtidig løfte blikket og bidrage med analyser, overblik og udvikling af vores styringsgrundlag.
 

Dine primære opgaver

  • Sikre økonomistyring, budgetlægning og løbende økonomiopfølgning
  • Udarbejde ledelses- og bestyrelsesrapportering
  • Udvikle og styrke styringsgrundlaget, herunder nøgletal, prognoser og analyser
  • Understøtte direktion og ledelse med beslutningsoplæg og økonomiske scenarier
  • Sikre sammenhæng mellem budget, aktivitet og ressourcer
  • Være sparringspartner i økonomiske og styringsmæssige spørgsmål
  • Videreudvikle arbejdsgange, herunder brug af kontorrobotter og digitale løsninger
     

Din profil

  • Har en relevant økonomisk uddannelse, fx cand.merc., HD eller lignende
  • Har solid erfaring med økonomistyring og rapportering – gerne fra offentlig eller selvejende virksomhed
  • Har stærke analytiske evner og solid erfaring med Excel
  • Har erfaring med økonomisystemet Prisme samt SD løn (eller lignende)
  • Er struktureret, nysgerrig og trives med at skabe overblik og forbedringer
  • Har interesse for datadrevet styring og digitalisering
  • Er samarbejdende, tillidsskabende og trives i rollen som faglig leder for et lille, velfungerende team
     

Vi tilbyder

  • En central rolle i en organisation med et tydeligt samfundsformål
  • En hverdag med stor indflydelse på opgaveløsningen
  • Et stærkt fagligt og kollegialt fællesskab i et beredskab i udvikling
  • En uformel kultur præget af tillid, respekt og handlekraft
  • Fleksible rammer og mulighed for kompetenceudvikling


Praktisk information

Stillingen ønskes besat 1. december 2025.
Ansøgningsfrist: søndag den 26. oktober 2025 kl. 24.00
Samtaler: afholdes i uge 44.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst og principperne i Ny Løn. Det er en forudsætning, at du kan sikkerhedsgodkendes til niveau HEM og opretholde denne godkendelse under hele ansættelsen.

Bemærk at det nuværende hovedsæde er beliggende Caspar Müllers Gade 2 på havnen i Kolding, men et helt nyt stationsbyggeri er under opførelse og tages i brug i foråret 2026 på adressen Kobbervej i Kolding.

Yderligere oplysninger fås hos
Beredskabsdirektør Jarl Vagn Hansen
Tlf.: 40 11 38 97 (send gerne SMS for kontakt)
Mail: jarl.hansen@trekantbrand.dk

 

Send din ansøgning her