TrekantBrand har implementeret nyt software på vagtcentralen

Opdateret: 09 januar 2025
Arbejdet betød på dagen længere ventetider på telefonerne
Arbejdet betød på dagen længere ventetider på telefonerne

Onsdag den 8. januar blev der implementeret ny software på vagtcentralen. 

Opdateringen skete som et led i et nyt samarbejde med Nordjyllands Beredskab.

Samarbejdet betyder, at de to beredskaber nu deler de samme systemer inden for modtagelse og håndtering af tekniske alarmer på vagtcentralområdet. Med det samme systemværktøj kan de to vagtcentraler gøre hinanden mere robuste ved at yde gensidig hjælp under spidsbelastninger; overtage alarmhåndteringer i forbindelse med eventuelle nedbrud og ikke mindst udveksle informationer, erfaringer og god praksis.

Både medarbejderne og alarmsystemet får dermed en øget robusthed, som i sidste ende vil komme den enkelte borger til gode.

Samarbejdsaftalen blev underskrevet i begyndelsen af december 2023 af beredskabsdirektør ved Nordjyllands Beredskab, Diana Sørensen, og TrekantBrands beredskabsdirektør Jarl Vagn Hansen.

 

Følg med her på siden

I forbindelse med implementeringen den 8. januar kunne der opleves ventetid på telefonen, hvis man som ejer af et ABA-anlæg forsøgte at komme igennem til os. Desuden var det for en kort periode ikke muligt at sætte sit ABA-anlæg i service. Alle vore systemer er nu igen oppe at køre.

 

Du vil altid kunne finde den aktuelle driftsstatus via dette link:

https://trekantbrand.dk/beredskab/vagtcentralen/driftsstatus/